26 March 2011

Spring :: Dungarees for Gardening

Agora que a Primavera chegou e que as plantas crescem pelo menos 1 cm por dia (pode ser só impressão minha... o que é certo é que todos os dias vejo progressos), tenho passado mais tempo no jardim. E, tal como há um ano tive de pôr de lado os vestidos e as sabrinas e comprar camisolas térmicas, calças de fazenda e botas, chego agora à conclusão de que preciso de umas jardineiras... para jardinar.

Now that Spring has arrived and that plants grow at least 1 cm a day (maybe it's just my impression... but everyday I can see progress on that front), I've been spending more time in the garden. And just as it happened a year ago when I had to put away all my dresses and ballerinas and buy some thermal tops, tweed trousers and boots, I've now come to the conclusion that I need a pair of dungarees/overalls... for gardening.


Não me parece que jardineiras estejam na moda em 2011 e não há muitos exemplares à venda. Mas para quê perder horas à procura de algo que talvez nem exista, quando posso fazer um par à minha medida? Encontrei um molde dos anos 70 para o meu tamanho e agora há que descobrir o tecido. Não quero umas jardineiras de ganga, mas sim algo no género do que as Land Girls usavam: cor de camelo e com botões castanhos. Por coincidência estou a ver a série que a BBC transmitiu em 2009 e que mostra essas jardineiras em todo o seu esplendor.

Dungarees aren't the most fashionable item of clothing in 2011 and I can hardly find any for sale. But why should I spend hours looking for something that might not even exist when I can make my own? I came across a 1970s pattern in my size and now I just have to select the fabric. I'm not going for jeans dungarees — I much rather have something the Land Girls might have worn, camel-coloured and with brown buttons. By coincidence, I've been watching the series broadcasted by the BBC in 2009 where those dungarees are shown in all their splendour.

Women's Land army recruitment poster, 1940s, The Museum of English Rural Life

Strawberry picking on the Chivers Estate near Ely, 1944, The Museum of English Rural Life

Land Girls, 1941, Evelyn Dunbar

13 comments:

  1. Dungarees stop the eternal problem of exposing that cold bit of skin just above your waistband when you crouch down. Or perhaps that's only a problem for those with generous derrieres!!

    ReplyDelete
  2. adoro jardineiras...os meus filhos usaram bastante...eu tenho umas "oshkosh" que já me fazem companhia há 16 anos...adoro!!!!

    ReplyDelete
  3. Eu adoro jardineira e se descuidar ainda uso...Lindas imagens !! Bj!

    ReplyDelete
  4. Hola Concha, he visto en los blogs suecos de jardineria esta ropa que te puede dar ideas... http://gardengirl.se/index.php?option=com_wmtsimpleflashgallery&Itemid=78&lang=sv, me encanta tu blog, besos.

    ReplyDelete
  5. Oh I love Land Girl style and have tons of ditsy floral blouse that I wear all the time (especially when I'm gardening). But I'd bnever thought of dungarees, a what marvellous idea - off to look on ebay becuase my sewing is rubbish.

    Your corner of Staffordshire does looks lovely, my flowers are much further behind yours. I do adore your beautiful blog, especially the exquisite photographs. Thank you, they brighten my day,
    Stephx

    ReplyDelete
  6. this is so inspiring - great great photos! i can't wait to see the dungarees you're making. (:

    ReplyDelete
  7. Acho que vais ficar muito engraçada, nas jardineiras anos 70!
    ;)
    Podes fazer um tutorial, se correr bem?

    ReplyDelete
  8. I wish I have a garden. I'd love to stroll around in dungarees and wellies!
    Il ook forward to seeing your very own dungaree.

    ReplyDelete
  9. BOa tarde Concha!Excelente ideia a jardineira, usei muito tanto na minha infancia como na adolescencia, outro dia ate dei uma olhadinha em algumas que ainda estao la na casa da minha mae,rs.Acho um charme.Gostaria de aprender a fazer e poder confeccionar a minha tb.Boa tarde.
    Abraços

    Andrea Casimiro

    ReplyDelete
  10. As jardineiras são uma peça simpática, e as das imagens são um verdadeiro charme!
    Acho que ficas igualmente bem, às modelos dos anos 40 e 50!

    ReplyDelete
  11. Eu tenho umas, este ano não sei mas o ano passado comprei na osho, bejes e de ganga!

    ReplyDelete
  12. Gostava tanto de saber cozer assim. Já me iniciei Constança, inspirada por este blog. A minha mãe emprestou-me a máquina dela antiga. É tão bonita que até fico com receio de a estragar http://primeirolimao.blogspot.com/2011/03/dias.html. Vou começar por fazer luvas de jardinagem. Comprei daquelas grossas de plástico e vou aplicar na base uma parte em tecido, acho que vão ficar bonitas.

    ReplyDelete

Thanks for your comment; do come again soon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...